söndag, april 22, 2012

Karros väl valda ord

24/9-11 
Det här är en citatlista jag började skaffa för hur många år sen som helst. Senaste uppdateringen gjordes 24 september 2011. Alla citaten är av Karro. En väldigt bra människa. Normalt sett ligger listan på min presentation på helgon.se, men jag tyckte att den förtjänade att få lite extra spridning.



- Kan ni vara patetiska lite tystare? 
Från en filmkväll. 

- Jag vill slåss! 
Gråsvärdsmöte för tusen år sen

- Jag känner för att ge Skarpäng nån sorts avskedspresent. Jag har alltid drömt om att slå sönder ett fönster. 
Karro älskar sin högstadieskola. 

- Kolla, en död cykel!  
Nån gång... 

- Kan vi inte gå ut och slåss lite? 
Karro gillar verkligen att slåss. 

- Nej, det hörde jag inte, jag måste ha blinkat med öronen, eller nåt... 
Karro lyssnar... 

- Ja, det är ju lite dumt om man går iväg på en två veckor lång vandring och kommer tillbaka efter en halvtimme. 
På TSS 

- Okej, byter vi ämne nu eller har jag missuppfattat nåt? 
Karro hänger med... 

- Jag kräver att du förklarar varför jag sa det där! 
Haha! (för den som undrar så satt Karro inte i en disskution och hade tappat sina argument när hon sa så...) 

- Nån som heter Karro har redan skrivit här... men det är ju inte jag! Det är ju JAG som är jag! 
Smaaart! 

- Uuöööhhh... jag tycker inte om någon! 
Bra Karro.

- På allmänna platser ska man LIDA! 
Karro i en park. 

- Jag har alltid velat synka klockorna! 
Karro blir lyrisk. 

- Nej, vi valde dig för att du har en trumma! 
Karro är brutalt ärlig. 

- Du kommer att dö, Ellen, det är det som är grejen! 
Karro är brutalt ärlig en gång till. 

- De verkar så bra i hyllan, men så öppnar man dem och hittar bara ord, jag ville ju ha en idé. 
Karro pratar om böcker hon inte orkar läsa. Tycker det var fint sagt. Eller nått sånt. 
- Nä, jag tänker inte vara med på deras kul-utan-sprit-fester. Jag håller inte på med sånt! 
Karro är upprörd över nykterister. 

- Det är jag i alla fall helt klart beredd att överväga! 
Karro om att börja gymma med oss för att passa som Gråsvärd. 

- Gymnasiebetyg är som pokémon, man måste samla alla! 
Karro är frustrerad över dagens skolsystem. 

- Rör inte mina pengar! 
- ”För då dödar jag dig!” 
- Jaa!!! 
Karro är mån om sina pengar, och får lite hjälp av Ludde (mitten). 

- Synd att man inte dricker öl... 
Karro om att hon ska följa med till Sjätte Tunnan och fira att Ludde fyller myndig! 
- Men sluta Karro, sluta säga emot mig hela tiden! 
- Men sluta ha fel då! 
Karro äger Ludde (eller möjligen Johan). 

- Folk är idioter! 
Karro förklarar att vissa inte alltid fattar... 

- Jag litar på ditt omdöme! 
Fatta att Karro sagt det där! Till mig!!! (det var om synthfrisyren) 

- Men skärp er, klockan är halv elva, det är mitt i natten! 
Karro kl 11.30. På förmiddagen alltså. Och ja, hon är en timme fel. 

- Linda är en god människa som hjälper dig att bli en bra människa. (Kanske.) 
Jag slår Emilia när hon påstår att hon är tjock. 

- Prata inte med mig. Jag dödar er! 
Karro förklara hur hon tänker. 

- Linda har en spännande och dynamisk personlighet, med humör från a till ö. 
Karro dissar mitt humör som kan växla snabbare än vädret. 

- Så länge det är mörkt går jag med på nästan vad som helst! 
Karro råkar försäga sig. 

- Jag tycker inte att det är ok att vara rasist, jag tycker inte det är ok att vara sexiskt, eller homofob, det är mina tre onda ideologier. Resten handlar bara om pengar.
Karro om sin livssyn

- Jag vill att folk ska vara ledsna också, annars är jag inte med.
Karro om sin framtida begravning.

- Sen förstod jag inte när du förklarade, för jag lyssnade inte!
Bra där.

- Jag tänker inte påminna dig om mina dumheter, de får du komma ihåg själv!
Jag försöker få Karro att återupprepa vad hon nyss sagt så att jag kan citera det korrekt.

- Nej, jag har ingen chans, jag måste dopa mig!
Karro om att hon är kortare än sin mamma.

- Om han är vegan måste han gilla att lida.
Så kan man också se på det.

- Jag siktar på 20.0! Det är inom räckhåll! 
- Promille då?
Slåsa om sina betyg, Karro håller inte med.

- Han är tyvärr trasig och ur funktion.
Karro om en av sina kompisar.

- Jaaaa, äntligen har mitt liv mening igen :D
Karro gillar att citatlistan återinförts.

- Jag tycker barn är roliga som koncept, men jag vill inte umgås med dem!
Karro under en diskussion om barn.

- Linda är lite som viskleken personinfierad. Budskapet kommer visseligen ut till alla, men det kanske inte är samma budskap som från början.
Karro tycker att jag rör ihop saker. 

- Det är helt okej att dissa Linda, så länge man gör det på ett snyggt sätt!
Helt sant, Karro!

- Jag vill ha en sån fest, där ingen förklarar reglerna!
Vi diskuterar fester.

- Det är inte alla som blir al Qaida efter en halv öl!
Karro om Ida.

- Det är ett jättejobbigt problem att tårtor tar slut medan man äter dem.
Karro om att både försöka äta och behålla kakan.

- Du är en sån där som man kan droppa på typ vilken fest som helst på hela jorden och det skulle lösa sig.
Karro om Slåsa.




Sen finns det några citat om Karro:


- Karro är het, men på ett obehagligt sätt. Typ som en brödrost är het! 
Johan 

- Alltså, det måste typ vara världens bästa två sammansatta ord! Mening heter det!
Slåsa ang ”Käften Karro!” 

Inga kommentarer: